سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدکاران، جز با همانندان خود، دوستی نمی کنند . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----168015---
بازدید امروز: ----6-----
بازدید دیروز: ----4-----
الهه بانو

 

نویسنده: الهه بانو + لیلا... (گاهی)
دوشنبه 85/3/22 ساعت 8:2 صبح

سلام
اول یه سری به این سایت بزنید:

http://www.salemandishan.com/

جالبه
این مقاله هم از اونجا گرفته شده.
به نظر من حداقل یک بار را حتما بخونینش....


چگونه می توانیم بهار امسال را به بهترین بهار در طول زندگی مان تبدیل کنیم؟


سلام بر شما همشهریان و هموطنان عزیز که می خواهید با تغییر در نظام فکری تان محیطی زیباتر و دلپذیرتر از آنچه هست پدید آورید. این متن به منظور ایجاد تحولی نو در زندگی برای من و تو و دیگر انسانهایی آماده شده که می خواهند معنی زندگی کردن خود را درک کنند. می خواهند معنای تحول در زندگی را حس کنند و نه آنکه تنها نمای ظاهری زندگی کردن را نشان دهند و تظاهر به نو شدن کنند ، آنهایی که می خواهند همگام با بهار و نو شدن طبیعت در سال 1382 ، معنی واقعی نو شدن را از درون شان ، درک کنند تا مفهوم شادابی و نشاط را به طور عمیق با چشم دل ببینند ، بشنوند و احساس کنند.
سال گذشته را به یاد دارید لباسی نو کردیم و دور هم جمع شدیم و سال تحویل شد ولی چه تحولی را در زندگی مان به دست آوردیم؟ به سال قبل از آن بیاندیشید و بررسی کنید ، با آنکه قدرت خرید بیشتری بود و با آن همه خرید کردن های خوراکی و پوشاکی و مهمان داری آیا تحولی آنچنان که در پی اش بودیم یافتیم؟ امسال نیز منتظریم شاید مثل هر سال ، با آمدن بهاری دیگر ، تحولی در زندگی مان ایجاد شود؛ ولی آیا از شروع ماه فروردین ، شاهد تغییر خاصی در زندگی و روحیه مان خواهیم بود؟
در بهار سال 1381 برخی از دوستان می گفتند که تحولی ایجاد شد؛ ولی نه چندان کافی و برخی دیگر می گفتند «سال سال این چند سال همش می گیم دریغ از پارسال» و گروه دیگری می گفتند عید شد ، سال نو هم شروع شد ، توپ هم شلیک شد ، مثل هر سال دوباره همه همدیگر را بوسیدیم؛ ولی خبری از تحول آن طور که می خواستیم نبود ، تنها ادای متحول شدن را درآوریم.
مطمئناً اگر چندین سال دیگر هم باز به همین روال ، پیش برویم و به دور سفره هفت سین جمع شویم و بگوییم:

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
هیچ خبری نخواهد شد مگر آنکه به این حقیقت بیاندیشیم که:


خداوند احوال هیچ امتی دگرگون نخواهد کند که مدتی
مگر آن قوم احوال خویش بخواهد دگرگون نماید ز پیش
سوره الرعد (13) - آیه 11



تغییر از درون ما شروع می شود ، به شرط آن که بدانیم این درون کجاست و چگونه می توان به آن دست پیدا کرد.

خداوند تغییر دهنده است ، خداوند من و تو را جانشین خود بر روی زمین و اشرف مخلوقات قرار داده ، خداوند شرایط زندگی من و تو را می تواند تغییر بدهد و می دهد ، ولی به شرط آنکه ما نیز تلاشی مؤثر داشته باشیم ، نه اینکه به امید خیر و برکت رسانی او ، بدون حرکت ذهنی و جسمی فقط در انتظار بنشینیم و منتظر بمانیم.

ایجاد تغییر و نو شدن درونی ، همانند نو شدن های تمامی اجزاء طبیعت در فصل بهار نیازمند همت و تلاش بالغانه ما و فکر و اندیشه « واقعاً » الهی ماست.

تغییری واقعی در کار و زندگی ، آنطوری که انتظارش را داریم در کار نخواهد بود مگر آنکه بدانیم در درون مان چه باید بکنیم تا متحول شویم.

این انگیزه ما شد تا بتوانیم مجموعه ای از مقالات مربوط به گسترش فرهنگ سالم اندیشی را به زبانی خودمانی و صمیمانه به چاپ برسانیم تا با ایجاد تغییری واقعی در درونمان ، این بهار را غیر از بهارهای سالهای قبل بدانیم و با ایجاد تغییر در نظام تفکر و باورهایمان ، لذتی واقعی را از بودن مان تجربه کنیم. پس بیاییم از این به بعد به خودمان متذکر شویم که:

من هستم چون برای خودم و دیگران مفید واقع می شوم

برای نو شدن ، برای ایجاد نشاطی در درون و برای لذت بردن از زیبایی های عمیق روح الهی در وجودمان بیاییم به خصوصیات خاص انسانی مان بیاندیشیم و به جای غوطه ور شدن و گاهی غرق شدن در اندیشه ها و اعتقادات منفی و کوته نظرانه ای که از محیط بیرون وارد ذهن مان شده ، به دنیای واقعی مان باز گردیم ، دنیایی که از آن دور شده ایم.

برای اینکه همانند طبیعت متحول شویم لازم است که در حالت آرامشی عمیق برویم تا در وضعیت ذهنی آلفا تمامی وجودمان ، عشق بی قید و شرط را درک و حس کند ، آن حسی که سبب می شود تا تمامی آفریده های خداوند را به جد دوست داشته باشیم ، حتی اگر مخالف یا رقیب ما باشند.

بیاییم از این به بعد به جای آنکه اشکالات زندگی مان را بر سر دیگران بگذاریم اندکی به وضعیت فکری خودمان دقت کنیم ، بیاییم به روح پاک الهی مان فرصت تنفس دهیم و با اندیشه های پاک ، زندگی و جامعه دلخواه مان را بسازیم.

بیاییم همانطور که به زیبایی چهره و اندام مان می اندیشیم در پی جذب زیبایی های درونی مان بیشتر فکر و تأمل کنیم.

در ابتدا مطلبی غریب است و کم کم انبوه این زیبایی های عمیق ، خودش را در وجودمان حی و حاضر نشان می دهد.

بیاییم با همدیگر نه تنها به فکر خودمان بلکه به فکر کل مردم باشیم و نه فقط مردم ایران بلکه به کل کاینات و جهان بیاندیشیم ، بیاییم اولین تحول فکری را در درون مان ایجاد کنیم و از اثرات زیبای آن در زندگی مان ، طعم زیبای مفید بودن را بچشیم.

گام اول: زیستن در دنیای فراوانی و توانگری

معنی زندگی مان چیست؟ برای چه سختی می کشیم؟ از این زندگی تکراری (مجموعه ای از خوردن و خوابیدن و خرید کردن و ورزش کردن و کسب درآمد) که تاکنون داشته ایم آیا خسته نشده ایم؟ آیا از یکنواختی زندگی و طی روزهای طاقت فرسا و دست به گریبان بودن با بحران های زندگی و دردسرهایی که خودمان برای خودمان ایجاد می کنیم خسته نشده ایم؟

پس بیاییم با الگوی ذهنی: من هستم چون برای خودم و دیگران مفید واقع می شوم همگام با زنده و شاداب شدن اجزاء طبیعت ، زندگی جدیدمان را شروع کنیم. برای چه منتظر بهاری دیگر بمانیم؟ می توانیم از هم اکنون برای خودمان بهاری غیر از بهارهای سالهای قبل داشته باشیم ، بهاری که در آن شکوفه هایی استعدادهای درونی مان را شاهد باشیم. پس با همدیگر اولین تغییر در شیوه اندیشه مان را شروع می کنیم.

از امروز به جای بحث و گفت و گوهای بی اثر یا کم اثر و تخریب کننده شخصیت خود با دیگران در ارتباط با داشته هایمان صحبت کنیم:

در بین مردم که باشیم اکثر قریب به اتفاق مردم را مضطرب ، دل مرده و افسرده می بینیم. این وضعیت منحصر به شهرهای کوچک نیست در شهرها و استانهای بزرگ نیز این چنین است ، در بین افراد کم سواد یا بی سواد نیست ، بلکه افراد تحصیلکرده را هم این چنین می بینیم. علت چیست؟ آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید؟

عموماً این دسته از افراد اشکال را از بیرون خود و شرایط جامعه می دانند بخصوص علت اصلی عموم معضلات خانوادگی و اجتماعی را در نبودن پول و رفاه مالی می دانند بدون آنکه فکر کنند که شاید یکی از مهمترین علتهای اصلی کمبود درآمد و پول ، با چگونگی اندیشه های خودشان در ارتباط است.

اگر بخواهیم در سال جدید ، منشاء خیر و برکت شویم لازم است از خودمان بپرسیم که:

آیا می خواهم تا آخر عمر دیگران سبب خوشی من شوند؟ و همان گروه از من این خوشی را بگیرند یا می خواهم که کنترل شاد و بانشاط بودنم دست خودم باشد؟

آیا می خواهم تا آخر عمر دیگران سبب خوشی من شوند؟ و همان گروه از من این خوشی را بگیرند یا می خواهم که کنترل شاد و بانشاط بودنم دست خودم باشد؟

اگر می خواهید خودتان مسبب شادی و نشاط و خیر و برکت برای خودتان و دیگران شوید ، لازم است که یاد بگیرید چگونه می توانید سررشته زندگی تان را به دست داشته باشید و این آرزو میسر است به شرط آنکه کنترل افکارتان را به دست گیرید.

به فراوانی بیاندیشید و بزرگ فکر کنید:

حس واقعی و درونی و بزرگ اندیشی خصوصیتی نبوده که در دانشگاه به ما یاد داده باشند ، شاید هم به بعضی از افراد یاد داده نشده که چگونه این شیوه اندیشیدن را در درون خودشان نهادینه کنند.

در جامعه ما نیز عادت است که مردم داشته ها و موافقیت شان را از همدیگر پنهان کنند بخصوص افراد کوته فکر که از بیان دردسرها و گرفتاری هایشان بیشتر احساس امنیت کنند تا از بیان موفقیت هایی که تاکنون داشته اند.

پس اگر به دنبال تحولی در زندگی تان هستید از این لحظه به طور عمیق و ژرف به داشته هایتان بیاندیشید ، برای ایجاد بهاری در درون ، آماده شوید و از هم اکنون یک لیست از تمامی آنچه در طی سال قبل به دست آورده اید آماده کنید.

از دوست های جدیدتان ، از ارتباطات سالمی که با آنها دارید ، از خیر و برکاتی که به آنها رسانده اید و آنها به شما رسانده اند ، از توفیق های شغلی تان بگویید ، از سالم بودن تان و از کنترل روحیه ، ذهن و حتی وزن متناسب بدن تان بگویید. اگر سال پردردسری داشته اید از نحوه بیرون آمدن از دردسرتان بگویید و اگر اتفاق ناخوشایندی برایتان افتاده از تجربیاتی که از رهگذر آن به دست آورده اید بگویید و نحوه بکارگیری آن تجربه را در برنامه های بعدی تان یادآور شوید و بهره ای که از آن تجربیات برده اید را بزرگ نمایی کنید.

صبح که از خواب بیدار می شوید به آسمان نگاه کنید تا نیروی بزرگ اندیشی در درون تان به بهترین کارش سرگرم شود و در درون تان بگویید:

من آماده ام تا آن خیر و برکت بی درنگ و بی پایانی که خدا برایم می خواهد نزدم بیاید

تا بتوانم سبب خیر برای خودم و دیگران شوم

از ته دل با هدف فراوانی خیر و برکت برای خودتان و حتی رقبایتان دعا کنید:

زیرا که فراوانی نعمات الهی برای شما و دیگران بسیار است و خداوند برای همگان به حد کافی خیر و برکت آفریده است. کافی است نوع تفکرتان عوض شود تا انرژی خیر و برکت هم برای شما و هم برای دیگران در مسیر دلخواه تان که همان مسیر الهی است ، طبق فرمان شما و اراده حق به جریان افتد ، پس با تغییر دادن در نظام فکری تان فعالیت خود را شروع کنید.

و به این آیه در قالب شعر بیاندیشید که:

بگفتیم از رزق ایزد خورید به دل شکر او را بجا آورید

که شهر شما مسکنی با صفاست هماناکه غفور رب شماست

سوره سبا (24) - آیه 15

اگر می خواهید به منبع واقعی برکات الهی دست یابید به انرژی های گروهی بیاندیشید ، گروهی از مردم بر این باورند که اگر تو نباشی و من باشم خیر و برکت برای من بیشتر خواهد بود ، فارغ از این اندیشه که خداوند برای آنچه به اراده خود آفریده روزی کافی قرار داده است. پس اندیشه تان را عوض کنید و به این نحوه بیاندیشید که روزی تو با تو می آید و روزی من نیز با من هست و وقتی من و تو ما شویم روزی ما بیش از روزی تک تک ما خواهد شد؛ زیرا که از دو انرژی با همدیگر انرژی سومی پدید می آید (سینرژی) که برای همگان خیر و برکت بیشتری را به ارمغان می آورد.

شاید در شروع راه راحت نباشد؛ ولی پس از مدتی که عادت کنید بالغانه بیاندیشید ، متوجه می شوید که وقتی هر لحظه به توسعه رفاه ، آسایش ، خوشبختی ، فراوانی شادی ، مال و ثروت ، تندرستی و توانگری بیاندیشید اگر هم برای خودتان و هم برای دیگران باشد وضعیتی به مراتب بهتر از این خواهد بود که تنها به روزی خودتان بیاندیشید ، این حقیقت را تجربه کنید.

لازم است که در حرکت و تلاش باشیم نه آنکه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا یک مرتبه معجزه شود و همه چیز درست گردد. برای ایجاد رفاه و آسایش برای خود و دیگران تغییر شیوه اعتقادی لازم است ، اعتقادی که بر پایه احساس و منطق در راستای انسان دوستی سبب رشد کل جهان گردد.

به هر چه بیاندیشید همان چیز در ذهن و محیط اطراف تان بیشتر می شود.

این قانونی است که در جهان بوده ، هست و خواهد بود. پس اگر میل دارید واقعاً در جامعه تفاهم ، صمیمیت و زیبایی و پاکی اندیشه رواج یابد و سالم اندیشی مسبب ایجاد جامعه ای سالم گردد ، از همین لحظه از خودتان شروع کنید ، حتی اگر بدهی شما بیش از سرمایه شماست به سرمایه تان بیاندیشید و در جمع از خوبیهای آنها بسیار بیشتر از بدی هایشان صحبت کنید ، تا میل به ایجاد ارتباط با سایرین نیز در شما ارتقاء یابد.

عادتی در بین مردم است که می ترسند از سلامت شان بگویند گویی با بیان آنها چشم زخم می خورند و مریض می شوند ، از درآمدها و پیشرفت های شغلی شان به سختی صحبت می کنند و به بچه هایشان می گویند نباید بگویی وگرنه بدبخت می شویم ، اگر من و شما همواره از نداشته هایمان سخن به میان می آوریم ، اگر همواره از درد و رنج و گرفتاری هایمان صحبت می کنیم ، چه انتظاری باید از فرزندانمان داشته باشیم؟ تاکنون فکر کرده اید که آنها برای رشد شخصیت شان از چه الگویی استفاده می کنند و افکار و اندیشه های سالمی که شما برای آنان در نظر می گیرید دارای چه خصوصیاتی هستند؟ و اینکه تغذیه ذهنی آنها را چگونه و از چه منبعی غنی می سازید؟

برای جوانان الگوهای مثبت را بزرگ نمایی کنید تا اندیشه های مثبت الفبایی رشد ذهنی آنها شود.

اگر فردی در جامعه رشد کند و گروهی از آن تعریف کنند ، افراد منفی با بروز حسادت به صورتهای مختلف می خواهند او را بر زمین زنند ، این افراد به کمبود و نقصان و تنزل می اندیشند ، پس سبب تخریب خود و فرزندان و خانواده خود و اعضاء جامعه می شوند. این دسته افراد می توانند از جمله افراد تحصیلکرده با عناوین و القاب خاصی باشند یا افرادی با تحصیلات پایین و آنگاه که فراوانی این افراد در جامعه زیاد شود ، جامعه رو به انحطاط خواهد رفت. بنابراین از خودتان شروع کنید و در جمع هایی که شخصیت های متعالی را تخریب می کنند با اندیشه اینکه «تو نباشی که من باشم» شما کنترل جلسه را به دست گیرید و موضوع صحبت را تغییر دهید به این نحو که:

« ما با همدیگر باشیم ، تا جهانی زیبا بیافرینیم »

کل جهان و کاینات را یکی ببینیم

ذهنیت تان را کل نگر کنید و برای همگان از هر نژاد ، رنگ پوست و از هر کشوری شادی و آسایش و خیر و برکت را بطلبید و مطمئن باشد که هر چه بذر اندیشه های مثبت و سالم شما بیشتر باشد تا بتواند مزرعه ای به عظمت جهان را پوشش دهد خیر و برکت بیشتری نثار شما خواهد شد ، بسیارند افرادی که ادعای مثبت اندیشی می کنند و دیگران را به این شیوه اندیشیدن تشویق می کنند؛ ولی خود واقعاً این چنین عمل نمی کنند. پس من و شما اینگونه بیاندیشیم که جامعه ای اینگونه را در برابر خود ببینیم تا از تک تک افراد آن جامعه و از وجود خودمان و خالق بی همتای کل کاینات ، لذتی دوچندان ببریم.

اگر گفته آید رزق خدا که ایزد نهادست بهر شما نمایید انفاق بر دیگران

سوره یس (26) - آیه 47

ذهن تان را بر عشق بی قید و شرط متمرکز کنید

عموماً افراد معمولی می خواهند دیگران را به نحوی تغییر دهند که خود می خواهند ، چه بسا اشکالات رفتاری خودشان را نیز به آنان نسبت بدهند و برون فکنی کنند ، اگر شما طالب بهتر شدن زندگی تان هستید هم اکنون از خودتان شروع کنید و خود و دیگران را بپذیرید. این اولین کاری است که سبب می شود تا بتوانید زندگی خودتان را واقعاً متحول کنید و یا تغییر در افکار و رفتارتان دیگران را متوجه این دنیای زیبا کنید. ذهن خودتان را به منبع و کانون وفور و فراوانی متمرکز کنید آنگاه می توانید هر آنچه را بخواهید از راههای مختلف به دست آورید بدون آنکه لازم باشد کسی را مجبور به تغییر کنید. آنها خودشان می توانند تغییر کنند اگر بخواهند ، یاد می گیرند و تمرین می کنند و اگر اشکالی داشتند مطمئناً از شما یا دیگران می پرسند.

شما پیشاپیش همه چیز را دارید

به موجودیت خودتان عشق بورزید ، در هر شغلی که هستید با کودک درون تان صحبت کنید تا بتوانید از لحظه به لحظه زندگی و کار کردن تان لذت ببرید ، با او مشورت کنید ، کودک آسیب پذیر و عاطفی شما به شما می گوید که چه بکن تا آسیب نبینی و چه بکن تا به طور عاطفی لذت ببری و بقیه نیز تو را دوست داشته باشند ، مرتباً تکرار کنید:

همه را دوست دارم و همه نیز دوستم دارند

او که به ظاهر دشمن من است از در دوستی در می آید

به سان حلقه ای طلایی در زنجیر خیر و صلاح من

منبع سلامتی ، ثروت و سعادت سرشار در درون من و شماست کافی است با کودک بسیار دانای درون مان در ارتباط باشیم تا بتوانیم به صورت کشف و شهود و الهام و اشراق با یاری گرفتن از کودک معنوی درون مان ، دروازه های بیکران فراوانی را به سمت و سوی خودمان باز کنیم. همگام با شروع بهاری جدید از هم اکنون ، در درون تان جملات تأکیدی مثبت را تکرار کنید این اولین محرکی است که بر قلب و روح تان وارد می کنید و آرام آرام پاسخ های آن را دریافت می کنید. از افکار قالبی که «من والد» شما به شما تحمیل می کند و از بیرون بر شما تسلط یافته و شما را در بند کشیده فارغ شوید ، به سنت ها و آیین و فرهنگ تان احترام بگذارید؛ ولی اجازه ندهید که آنها شما را به اسارت خود درآورند. معنا و مفهوم هر قسمت از سنت را درک کنید ، تا بتوانید به طور آگاهانه عمیقاً از آن لذت ببرید. روح خود را لطیف و با انعطاف نگه دارید و به نیازهای کودک درون تان که خودش ، بازیگوشی مثبت ، نشاط و شادمانی می آفریند توجه کنید ، به خود بگویید:

من از توانایی الهی ، برای جذب و تبلور آنچه نیازمند یا آرزومندش هستم برخوردارم

و همچنین تکرار کنید :

هر آنچه لازم است بدانم هم اکنون بر من واضح و آشکار می گردد

وقتی بر روی افرادی که تحت آموزشهایی این چنین قرار می گیرند ، نتیجه اجرای تمرینات کنترل ذهن در راستای بهتر زیستن را می بینیم ، آنگاه که می گویند حالتی دارند مثل اینکه دوباره به دنیا آمده اند و زندگی شان واقعاً متحول شده است ، اندوه وجودم را می گیرد که برای چه دیگران به آنچه در وجودشان به بهترین کار خودش می تواند سرگرم باشد اهمیتی نمی دهند و فقط منتظرند از بیرون برایشان معجزه ای اتفاق نیفتد. با یادگیری شیوه های کنترل ذهن و احساسات شان می توانند به صمیمیت درونی (که بزرگترین سجیه الهی است) دست یابند و محیط زیبا را در بیرون خود نیز به وجود آورند.

هر لحظه که نو شدن و تازگی جدیدی را در رگها و گیاهان و اجزای دیگر طبیعت اطراف تان می بینید ، در صدد برآیید تا اندیشه هایتان را همانند طراوت و شادابی آنان بهاری کنید و در حالت آلفا (احساس آرامش عمیق و لذت بخش) در درون تان جمله زیبای زیر را تکرار کنید. در این حالت تصویر ذهنی تان را از خودتان به شیوه ای جدید ببینید و صدای زیبای خودتان را با بیان این موارد بشنوید که :
من از دولت عشق همگام با متحول شدن طبیعت ، در این بهار ، با به کارگیری توانمندی های درونی ام ، به لطف الهی ، کاری عالی ، با درآمدی عالی ، در مکانی عالی آمیخته می طلبم را دارم.
در بهار جدید همگام با آرزوی موفقیت برای عزیزان تان ، در این فکر باشید که در هر مکانی که می روید به دنبال اندیشه های نو بگردید. همانطوری که در باغ گلها ، از بوی گلها لذت می برید ، تمرین کنید تا در دنیایی از اندیشه های مثبت مثل رضایت مندی از زندگی ، درآمدی بی نظیر ، روابط صمیمانه و تأثیربخش ، خلاقیت و نوآوری و تنوع در شرایط زندگی ، رشد و فزونی سلامتی ، نشاط ، شادابی و پاداش های معنوی غرق در لذت شوید ، از درون فایل ذهنی مثبت تان را فعال کنید تا در بیرون مغزتان ، نمادهای عینی آن را ببینید. از رفاه معنوی و مادی خودتان و اطرافیانتان واقعاً شارژ و شاداب شوید. در این صورت است که نشانه های اندیشه ای سالم را می توان حس و لمس کرد.

در حالی که مشغول به تمیز و مرتب کردن محل کار و زندگی تان در شروع سال جدید هستید به این سؤال بیاندیشید که :

من چگونه می توانم مغزم را از انواع آلودگی های فکری مثل تنگ نظری های موجود در جامعه رها سازم؟

خودمان را فریب ندهیم واقعاً ریشه تنگ نظری از برخی گذشتگان ، در بنیاد فکری بعضی از ما انسانها وجود دارد ، افکاری که در این زمان و این شرایط دیگر نمی توانند پاسخگوی نیازهای ما و حل کننده مسایل زندگی مان باشند.
همانطوری که در دنیای استفاده از کامپیوتر ، نرم افزار اولیه بیسیک که در گذشته ساخته شده است نمی تواند کارهای گرافیکی سه بعدی که نیاز کنونی ماست را برآورده سازد ، پس آن را حذف می کنیم لازم است که اعتقادات مخرب ذهنی مان را نیز با استفاده از تکنیک های مهندسی ذهن حذف نماییم و اعتقادات و باورهای جدیدی را جایگزین آن نماییم.
راجع به جمله ای زیبا از ابوریحان بیرونی (فیلسوف و فیزیکدان معروف ایرانی) با والد درون خودتان و دیگران مشورت کنید که :
تعصب چشم های بینا را نابینا و گوشهای شنوا را ناشنوا می کند

 و آدمی را به انجام دادن آنچه عقل باور ندارد وا می دارد
یک بار دیگر هر یک از افکارتان را در گوشه راست ذهن تان ببینید ، حال با اصلاح آن از دیدگاه با بزرگ اندیشی (و نه تنگ نظری و تعصب) آن افکار را به سمت چپ ذهن تان حرکت دهید ، سپس اندیشه های منفی سمت راست ذهن تان را حذف کرده و تصویر ذهنی جدیدتان را که سمت چپ ذهن شما جای گرفته در ذهن تان بزرگ نمایی کنید تا کل ذهنیت شما را به خود اختصاص دهد.
از هم اکنون می توانید با بهره مندی از این برنامه جدید ذهنی هر کجا خواستید صحبت کنید و یا هر عمل دیگری که اراده کردید انجام دهید از این برنامه جدید استفاده کنید و تغییرات درونی و بیرونی تان را شاهد و نظاره گر باشید.
به زیبایی اندیشه های خود و دیگران بیاندیشید ، به زیبایی و پاکی درون همدیگر ، به صداقت و یکرنگی و از آنها الگوبرداری نمایید ، زیرا که اگر من و تو اینگونه نباشیم ، آلودگی های پنهان نابودکننده ما ، زمانی ما را نابود خواهند کرد که دیگر نه آگاهی از مولد آن داریم و نه می دانیم این شرایط چه ظاهر آراسته (ولی در باطن آلوده تر از لجن) را چگونه می توانیم اصلاح کنیم.
در سال جدید ، در بین خانواده ، در محیط کار و هر کجایی که کسی را می بینید که پیامی از گسترش فرهنگ سالم اندیشی را به گوش دیگران می رساند و این فرهنگ را ترویج می دهد مورد قدردانی قرار دهید تا دیگران نیز از آن الگویی گیرند و با همین انگیزه سازی ، سالم سازی اندیشه های تک تک افراد جامعه انجام شود و جامعه ای در ظاهر (و بخصوص در باطن) زیباتری را شاهد باشیم.

و در پایان اینکه اگر دوست داشتید پس از انجام نماز ، دعا و مراقبه زیبایتان ، با همراهی دیگر افراد سالم اندیش ، به صورت دست جمعی در شرایطی آرامش بخش بنشینید ، موسیقی آرامش بخش و شادی را گوش دهید و با ندای کودک معنوی و پاک درونی تان نیایش مشهور ، ماندنی و تاریخی فرانسیس آسیسی را تکرار کنید :

خدایا مرا وسیله ای برای صلح و آرامش قرار ده. بگذار هر جا تنفر است ، بذر عشق بکارم.

هر جا آزردگی هست ببخشایم. هر جا شک حاکم است ایمان. هر جا یأس است ، امید

هر جا تاریکی هست ، روشنایی. و هر جا غم جاری است ، شادی نثار کنم.

الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدلی ، همدلی کنم.

بیش از آنکه مرا بفهمند ، دیگران را درک کنم.

بیش از آنکه دوستم بدارند ، دوست بدارم. زیرا در عطا کردن است که می ستانیم.

و در بخشیدن است که بخشیده می شویم.

و در مردن است که حیات ابدی می یابیم.


به امید سالی شاد و بانشاط
نویسنده : مهندس منصور همایونی نژاد
هفته نامه تندر - دوشنبه 26 اسفند 1381 - شماره 26


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • می شناسیدش
    حوا و عشق...
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  • آوای آشنا

  •